2012. november 13., kedd

Sárgaborsó főzelék

Pár nappal ezelőtt Sógornőm keresett, hogy mégis kettőjükre milyen anyaghányaddal számoljon sárgaborsó ügyben. Válaszoltam neki, de nem árultam el, hogy nem hogy még életemben nem főztem sárgaborsó főzeléket, de arra sem emlékszem, hogy ettem volna. Viszont beindította a fantáziámat a kérdés, így ma elkészült. Szerintem nagyon jól sikerült. KáeM is jónak minősítette - s nagyon csodálkozott, hogy 10 éve nem evett sárgaborsót, elvégre, ha én nem főztem, akkor ő tuti nem evett:P 

Zsebikének is készült…annyiban másként, hogy az övét még botmixerrel megsimogattam kicsit. A tetszési indexét most inkább hagyjuk, mert fényevő napjait éli a csemete, de majd meggyőzzük róla, hogy szereti;)


Sárgaborsó főzelék
25 dkg sárgaborsó (CH 150,5g)
1 kis fej vöröshagyma (3 dkg - CH 2,5g)
2 babérlevél (CH 0,0g)
2 gerezd fokhagyma (8 g - CH 2,1g)
1 darabka szalonna bőrke (CH 0,0g)
esetleg só (CH 0,0g)
5 dkg tejföl (CH 1,9g)
1 dkg keményítő (CH 4,3g)
A sárgaborsót egy éjszakára vízbe áztatjuk, annyiba, amennyi éppen ellepi. Másnap leöntjük a felesleges vizet és az apróra vágott hagymákat, a babérlevelet, illetve a szalonnabőrkét hozzáadva friss vízben feltesszük főni. Főzés közben pótoljuk az elpárolgott vizet. Majd mikor megpuhult a borsó, kiszedjük a babérlevelet és a szalonnát, és behabarjuk (tejföl+keményítő, némi lével megfelelő hőmérsékletre hozva). Friss kenyérrel, esetleg füstölt húsfélével kínáljuk. Én vastagabb házi parasztsonka szeletet sütöttem hozzá. 

CH összegző: A teljes adag 161,3 gramm szénhidrátot tartalmaz. Hármunknak bőségesen elég volt és mondjuk Zsebinek is ugyanannyit osztottam, mint magunknak (én meg nem tudtam megenni az adagomat), de a lényeg, hogy egy adag: 53,8 gramm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly