2013. március 21., csütörtök

Tepertős pogácsa

Volt egy adag tepertő, amit így magában nem kívántunk. Lett belőle egy meseien finom pogácsa. Köszönet Limarának a receptért…mert persze mondani sem kell, hogy nála keresgéltem ötletet:) És köszönet a nagyfiamnak a segítségért:D


Hajtogatott tepertős pogácsa
Hozzávalók:
12 dkg tejföl (CH 4,6g) 
1 dl tej (CH 4,6g) 
1/2 tojás (másik fele kenni - CH 0,6g) 
1 tk. só (CH 0,0g) 
0,3 dl bor (CH 0,9g) 
6 dkg vaj (CH 0,2) 
35 dkg liszt (CH 252,0g) 
3 g szárított élesztő (CH 0,0g) 
30 dkg darált tepertő (CH 0,0g) 

A fenti anyagokból a tepertő kivételével, géppel tésztát dagasztattam, majd hagytam 30-40 percig kelni. Ezután kinyújtottam, először duplán, majd szimplán hajtogattam. Azaz a kinyújtott tésztát megkenem egy adag tepertőkrémmel, megszórom frissen őrőlt borssal.Gondoltaban három részre osztom, jobbról és balról is a középső részre hajtom. Az így kapott csíkot megint megkenem tepertővel, majd a tésztát fentről és lentről is a közepéig visszahajtom, majd még ezt is félbehajtom. Egy nagyobb tállal letakarom és hagyom 30 percig pihenni, A hajtogatást és tepertővel lekenést még 2x megismétlem, közte 30 perc pihentetéssel. Végül jó ujjnyi vastagra kinyújtom, a tetejét berácsozom. Kb. 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatom. A rétegek szépen látszódnak. A kiszaggatott pogácsákat sütőpapírral kibélelt tepsire ültetem, hagyom őket 20- 30 percig pihenni. Megkenem tojással a tetejüket, ügyelve, hogy ne csorogjon le az oldalán, mert akkor nem tudnak szépen felemelkedni. 180-190 fokos sütőben kb. 15-17 percig sütöm. 

CH összegző: 35 db összesen 262,9 gramm, egy darab 7,5 gramm szénhidrátot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly