2010. október 10., vasárnap

Gesztenyés csók

Ez volt anno az a recept, ami Stahllal való bimbozó kapcsolatomat alapjaiban döntötte le. Ez volt az első kipróbált receptem tőle. Egy vasárnapi műsorban láttam, gondoltam jó is lesz desszertnek...borzalmas lett, szétfolyt az egész. Volt pár napja egy gesztenyepüré a hűtőben, kezdeni kellett vele valamit. Hát adtam még egy esélyt a receptnek és nem bántam meg, bár kicsit módosítottam rajta. (Utólag megtaláltam Szepykénél a tuti tippeket hozzá:)) 


Gesztenyés csók
Hozzávalók: 6 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 1 tojás, 25 dkg felengedett (és a hűtőben 2 napot pihentetett) gesztenyemassza, 4 dkg liszt
A vajat felolvasztottam, majd kézi habverővel alaposan összekevertem a többi hozzávalóval. Nem flancoltam a habzsákkal, kanállal tettem kis halmokat a tepsibe. 180 fokra előmelegített sütőbe ment. Az én sütőmben kb. 15 perc alatt készre sültek.

5 megjegyzés:

  1. Nah, igen... A kis drága... A műsorban olyan volt, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva, aztán... egy placcs..

    Köszönöm, hogy belinkeltél!:) És tényleg ott a megoldás nálam, hála a véletlennek...:))))

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is szoktam, csak kicsit több lisztet adok hozzá. 4 helyett 6! dkg-ot :) De tapasztaltam, hogy gesztenyék közt is van különbség. Némelyik szárazabb, másik elég vizes. A szárazat megeszem magában :)
    A tied mitől lett ilyen világos? Vagy csak a képen ilyen? Csilla

    VálaszTörlés
  3. Szepyke! Ez csak természetes:)

    Csilla! Nekem ennyi liszttel már teljesen formázható állagú lett, de lehet hogy ez azért volt, mert a gesztenye állt a hűtőben. Nem csak a képen világos a valóságban is ilyen volt, nem tudom mitől, bio gesztenyemassza volt és nagymama féle igazi sárga tojás:)

    VálaszTörlés
  4. Bianka! Mindenképpen jó szívvel ajánlom, isteni könnyed édesség:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly