2008. július 13., vasárnap

Kentucky csirke

Az új munkahely, a meleg és némi egyéb irányú szervezkedés;) miatt kicsit elhanyagoltam a blogot, pedig a konyhát azért ennyire nem:)
Mivel nagyon kedveljük a KFC-ben kapható csípős csirkemell stripset, úgy gondoltam, hogy megpróbálom itthon is reprodukálni. Hát a neten keresgéltem receptet. Ezt találtam - lent be is másoltam, és ez alapján próbáltam elkészíteni. Sajnos a végeredmény nem sikerült tökéletesre, finom lett, de nem hasonlított az eredetire. Szóval kísérletezem tovább:) Aki esetleg tudja a receptet kérem dobja át nekem mailben.



Csípős csirke kfc-módra recept
Hozzávalók: Csirkemell, Natúr gabonapehely(250 g-2x elegendő), 2 tojás, Kevés tej Kevés olaj, Csirke fűszerkeverék(vagy lehet bármilyen fűszerkeverék,a lényeg,hogy legyen benne chili is) Só,bors,chili.
Elkészítés:A csirkemellet vékony szeletekre vágom,de,hogy biztosan vékony legyen,ki szoktam kissé potyolni,persze óvatosan,ne menjen szét. A hússzeleteket beáztatom kevés tejbe. Míg a húsok áznak,a fűszerkeveréket összekeverem a gabonapehellyel. A 2 tojást felverem, sóval, borssal, chilivel fűszerezem. A tejben áztatott husikat megforgatom a fűszerkeverékes gabonapehelyben, aztán a tojásban,majd megint a fűszerkeverékes gabonapehelyben. Kevés olajat forróra hevítek, beleteszem a husikat,kicsi lángon pirosra sütöm őket,amikor megsültek,kiveszem tányérra,a felesleges olajat szalvétával felitatom.
Tanácsok: Amikor a hússzeleteket megforgatom a fűszerkeverékes gabonapehelyben,jól meg is nyomkodom,hogy jól ráragadjon a husira. Aki szereti, ízesítheti majorannával, kakukkfűvel, oregánóval is,de a chili csak abban az esetben maradjon ki,ha valaki nem szereti. A husi miközben kicsi lángon sül, gyakran meg kell forgatni,mert könnyen megéghet. Ha van fritőz, egyszerűbb a husik megsütése. Szalmakrumplival ajánlom. Jó étvágyat hozzá!:)

3 megjegyzés:

  1. Ne szalmakrumpli legyen a köret hanem fűszeres jégsaláta,mozzarella sajttal, és a husihoz készíts tartármártást de tegyél bele oregánót meg bazsalikomot!Isteni próbáld ki!

    VálaszTörlés
  2. Az eredetit sosem fogod tudni le másolni mivel itt nem honos ''füszerekböl ál'' többet sajnos nem mondhatok mert nem tudom még énse pedig ott dolgozok és ki is rugnának :D

    VálaszTörlés
  3. Próbálkozni azért lehet;) Sok nem honos fűszert használok:) S ha esetleg sikerül, attól nem fogunk kevesebbet járni KFC-be;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly