2008. július 22., kedd

Fehérboros krémes pulyka

Az eredeti receptet a neten találtam, talán még a kollégiumi években. Sokszor készítem, mindig változik rajta valami, attól függően, hogy mit találok a hűtőben éppen, ami szerintem passzol bele. Legutóbb valamikor az elmúlt héten készült. Nehezen hittem el, hogy a blogon még nem publikáltam, de többszöri végigkutatás után is azt láttam, hogy nincs még fent.





Fehérboros - krémes pulyka
Hozzávalók: 0,5 kg pulykamell, 1 dl fehérbor, 1 ek liszt, 1 dl tej vagy tejszín, víz, 1 fej vöröshagyma, olaj, só, bors, majoranna Elkészítés: A pulykamellet felszeleteljük, majd apróbb kockákra vágjuk. A vöröshagymát felaprítjuk, majd olajon megfonnyasztjuk, ezután belerakjuk a húst, hirtelen megsütjük minden oldalukat úgy, hogy fehérek legyenek. Majd sózzuk, borsozzuk hozzáadjuk a majorannát és lassú tűzön kevés vizet alá- aláöntve puhára pároljuk. Mikor kész és a leve is elfőtt, akkor rászórjuk a lisztet, majd felöntjük a tejjel (tejszínnel), végül kiforraljuk és párolt rizzsel tálaljuk.
Ahogy most kicsit átlényegült: kezdetnek csirke volt és nem pulyka, aztán találtam egy fél marék kukoricát is, mikor félpuha volt a hús, akkor ezt is hozzáadtam. Majoranna helyett az oregáno akadt kezembe, így csak azt kapott. Még a liszt és a tejszín előtt belekockáztam két medvesajtot is. Mikor elolvadt, akkor sűrítettem be. Egyik sem ártott neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly