2008. július 15., kedd

Burgonyafőzlék fasírozottal

Tisztában vagyok vele, hogy a mai vacsoránkkal nem találtam fel a spanyol viaszt, de nem ez lesz az első ilyen, amit megörökítek a blogon:) E két fogás nálunk mindig együtt jár, külön egyiket sem nagyon szoktuk enni, valahogy így alakult.


Burgonyafőzelék
A burgonyát megtisztítjuk és kockára vágjuk. Jól megmossuk, majd annyi vízben tesszük fel főni, hogy éppen ellepje. Adunk hozzá sót, babér levelet és egy kis fej megtisztított egész hagymát. Miután a krumpli megpuhult, kihalásszuk a hagymát és a babérlevelet, majd tejfölös, pirospaprikás habarással sűrítjük. Jól kiforraljuk és fasírttal tálaljuk.
Gumimamszli, aki én vagyok, és aki elvetemült ecettel eszi:) Régen otthon rántással készítettük, ahogy minden főzeléket, erről két dolog miatt szoktam át a habarásra, az egyik, hogy a koleszban nem volt lehetőség rántás készíteni, mert sokunkra jutott összesen két rezsó, nem lehetett elfoglalni, mind a kettőt, a másik pedig,hogy így semmilyen zsiradék nincs a főzelékekben és így talán egészségesebbek is picit.

Fasírozott

Fél kiló darált sertés dagadóhoz, vagy lapockához, 2-3 áztatott zsömlét, 2-3 nyers tojást, fokhagymát, sót és őrölt borsot és egy kis fej nagyon apróra vágott hagymát adunk. Jó alaposan összedolgozzuk, majd ízlés szerint megformázzuk, és vastagon zsírozott tepsiben sütjük. Ha a zsírt a sütés után nem öntjük le, akkor megszívja magát és nem lesz olyan száraz.
A receptet anyukámtól tanultam réges-régen. Ő hagymát nem mindig tett bele és ha igen, akkor is előtte megdinsztelte, nos én erre lusta vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly