2015. március 28., szombat

Diós-citrusos golyóbisok

Kezdetnek süsd meg az alábbi muffint segítsütinek, de egy meg sosem használt szilikonos muffin formában (jó aprólékosan kidolgozott vonatos forma:S) Aztán próbáld meg kivarázsolni belőle. Mikor nem sikerül, akkor ne kapj idegbajt, csak tervezz újra. Lett A verzió (elég jól sikerült ahhoz, hogy ez legyen az idei Segítsüti) és lett az alábbi B verzió, ha az A nem jött volna be, ez lett volna az idei Segítsüti, mert egyébként egyszerűségében nagyszerű (szoktam viccesen mondani, hogy csak a szénné égett sütemény alkalmatlan rá, hogy kókuszgolyóként sikert arasson:P). A csemetéknek is tetszett, s a kollegáim is lelkesen fogyasztják :)


Citromos-joghurtos muffin
13 dkg puha vaj
9 dkg vaníliás cukor
2 tojás
16 dkg liszt
1 tk sütőpor
8 dkg citromos joghurt
1 citrom leve
1 Bio Citrom reszelt héja 
A vajat a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat és krémesre dolgozzuk. A lisztet elkeverjük a sütőporral, majd a joghurttal, citromlével és reszelt citromhéjjal együtt hozzáadjuk a keverékhez. Szilikonos vonat-formába adagoljuk, majd 180 fokos sütőben nagyjából 30 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megfelelő-e.

Diós-citrusos golyóbisok
Miután a formából erősen sérülve sikerült csak kiszedni, bedobáltam a darabokat BB üstjébe, adtam hozzá két nagy kanál narancslekvárt, 5 dkg olvasztott étcsokoládét és elkezdtem összedolgoztatni. Hogy tökéletesen összeálljon igényelt még némi tejet. Ezután nedves kézzel megformáztam a golyókat és meghempergettem darált dióban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly