2014. augusztus 16., szombat

Tejfölös fonott kalács

Akadt egy kis felhasználni való tejföl, és szükség volt valami uzsonnára. Remek párosításnak bizonyult ez a kereséshez, mert isteni kalácsot találtam Limaránál. Vajjal és mézzel került a kicsi és nagyobb pocakokba…a kiadós uzsonna után vacsorát már nem is kívánt senki. A recepten nem változtattam semmit, csak 4es fonással készítettem el…a formából mondjuk kimászott, így sülés után, már nem volt, olyan szép, mint előtte, de nem bántuk.


Tejfölös fonott kalács
60 dkg liszt
1 tojás
2 tk. só
kb. 3,5 dl tej
5 dkg olv. vaj
1 tk. cukor
2,5 dkg élesztő
kb. 2 ek. tejföl
A tejföl és a vaj kivételével mindent BB kegyeire bíztam. Majd jól elfeledkeztem a vajról, így csak az első kelés után dagasztattam hozzá. Ezután kiszedtem, enyhén lisztezett felületen négy darabra vágtam. Mindet kinyújtottam, és ecsettel vékonyan megkentem tejföllel. A megkent lapokat feltekerem, majd némi videós segítséggel négyes fonással megfontam (azért büszke voltam ám magamra, mert csak az első mozzanathoz kellett a videó, utána ment már, mint régen hajjal;)). Olajjal kikent formába tettem, s amíg a sütő melegedett hagytam kelni. Felvert tojással lekentem és a 200 fokos (alsó-felső sütés…még mindig nincs ugye légkeverésem:() sütőbe toltam…40 perce állítottam az időzítőt és elvonultam pihizni, ha már a fiúk egyszerre aludtak ;) Ezután kivettem, rácson hagytam kihűlni és már ettük is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly