2014. augusztus 24., vasárnap

Bajor csülök


Régen keresem a házilagos jó verziót, ami hasonlít a kemencés verzióra, bár még talán annál is jobb a tunkolás okán;) Gabojszánál meg egyszer csak szembe jött..éppen egy nem keresős pillanatban. Elkészítettem, gyakorlatilag rögtön. Aztán még egyszer, meg még egyszer, és már most tudom, hogy ez lesz a méltó recept a disznóvágási friss csülökhöz ;)


Bajor csülök Gabojsza után szabadon
1 nagy csontos nyers csülök 
1 nagy fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
3 dl sör
só, frissen őrölt bors
nagyszemű só és olívaolaj
A fedeles öntött vas edény aljába szeleteljük a megtisztított hagymát. Ráhelyezzük a megmosott, papírtörlővel szárazra itatott és enyhén beirdalt bőrű, bőven sózott és borsozott csülköt. Rádobáltam a felszelelt fokhagymát, majd aláöntöttem a sört (vigyázat, rá nem, nehogy már lemossuk a finiséget idő előtt ;)) Az edényt lefedve 200 fokra előmelegített sütőbe toltam, majd 20 perc után, 110 fokra tekertem át…innen jön a neheze, kemény türelem játék, mert hogy 3-4 óra sütésre van szüksége. Ekkora olyan puha lesz a csülök, hogy szépen leomlik a csontról…én mondjuk nem csontoztam ki. De grillfokozatra állítottam a sütőt, leöntöttem alóla a szaftot, aztán olívaolajjal megkentem a bőrkét és jól megszórtam nagy szemű sóval, majd pár perce bedugtam a forróságba. Amíg tökéletesedik a szaftból krémes mártást simítottam, avagy turmixszal összedolgoztam a hagymákat és a levet (najó olyan is volt, hogy nagy ügyesen túl forrón engedtem rá a turmixot és szétrobbant a konyhában…meg rajtam…csak félig volt vicces:P), után picit összeforraljuk még, után fűszerezzük. A csülök alá visszatöltve tálaltam friss kenyérrel és bőséges mennyiségű lilahagymával :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly