2014. augusztus 20., szerda

Fonott tejfölös graham kenyér

Nincs augusztus 20. kenyér nélkül. S a lecsó sem szokatlan nálunk ilyenkor. Anyósom kertjéből voltak a lecsó hozzávalói. Nagyon jól sikerült. A kenyér is remek lett…ami mondjuk inkább kalács, mert hát ez az alap, csak kicsit egészségesítettem, egyebekben mondjuk nem változtattam rajta…és persze megint kimászott a formából:P De ez megint nem vont le semmit az ízéből. Az ebédhez is ezt ettük és a mindenféle hideg vacsorának is ez lett a kísérője.


Fonott tejfölös graham kenyér 
35 dkg liszt 
25 dkg graham liszt 
1 tojás
2 tk. só 
kb. 3,5 dl tej 
5 dkg olv. vaj 
1 tk. cukor 
2,5 dkg élesztő 
kb. 2 ek. tejföl 
A kenyértolvaj;)
A tejföl és a vaj kivételével mindent BB kegyeire bíztam. Ezúttal a vajat is időben tettem hozzá. Hagytam megkelni, majd kiszedtem, enyhén lisztezett felületen négy darabra vágtam. Mindet kinyújtottam, és vékonyan megkentem tejföllel. A megkent lapokat feltekerem, majd négyes fonással megfontam. ( Olajjal kikent formába tettem, s amíg a sütő melegedett hagytam kelni. Felvert tojással lekentem és a 200 fokos (alsó-felső sütés) sütőbe toltam…és nagyjából 40 perc alatt készre sütöttem. Ezután kivettem, rácson hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly