2013. december 1., vasárnap

Joghurtos zsömle virág

Vacsorára gondoltam meglepem a családot némi friss péksüteménnyel. Igazán jól sikerült. :) A tészta nagyjából Limara receptje, a forma meg facebookról ihletődött. 



Joghurtos zsömle virág
50 dkg liszt (CH 360,0g)
1,5 tk. só C(H 0,0g)
140 g joghurt (CH 7,6g)
2 dl víz (CH 0,0g)
2 ek. olaj (CH 0,0g)
1 tasak szárított élesztő (CH 0,0g)
A hozzávalókat BB-vel alaposan összedolgoztattam, majd letakarva hagytam megkelni.
Ezután lisztezett deszkára borítottam és 9 egyforma darabra vágtam. Zsemléket formáztam…itt már kaptam némi segítséget, így hát legalább közelebb kerültünk a tökéleteshez;) Sütőpapírral kibélelt tortaformába tettem a zsömléket (8 körbe, egy középre) és hagytam fél órát kelni, közben pedig előmelegítettem a sütőt 200 fokra, s alulra betettem egy kis lábosban némi vizet. Aztán sütés előtt alaposan meglocsoltam vízzel a zsömiket és betoltam a sütőbe és pirosra sütöttem….nem adnék meg időt, mert a sütőm hol gyors, hol nagyon lassú:P

CH összegző:

9 zsömle összesen:367,6g
1 zsömle:40,8g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly