2013. december 22., vasárnap

Hot dog kifli

Szeretjük a hot dogot, de ezúttal nem vettünk kiflit hozzá, így magamnak kellett sütni. Mondjuk volt ebben némi szándékosság, mert már régen ki akartam próbálni Móni receptjét. Nem változtattam érdemben semmin, csak kisebb adagot csináltam, igazán finom lett.


Hot-dog kifli
1,25 dl tej
2 tk cukor
1 dkg élesztő
0,5 tojás
5 dkg tejföl
20 dkg sima liszt
10 dkg rétesliszt
1 kk só
kevés tej a kiflik lekenéséhez
A tejet kicsit meglangyosítottam a cukorral BB üstjébe öntöttem, majd felfutattam benne az élesztőt. Ezután hozzáadtam a többi hozzávalót és összedolgoztattam vele a tésztát, majd hagytam duplájára kelni. A megkelt tésztát gyúrólapra borítottam, majd 4 egyforma részre vágtam. Összegömbölygettem őket, majd hagytam kicsit állni. Ezután kilapogattam és majd hosszúkás kifli formára tekertem. Sütőpapírral bélelt tepsin 20 percre 50 fokos sütőbe tettem, ezután lekentem őket tejjel, majd a 200 fokra tekert sütőbe visszatéve nagyjából 15 perc alatt készre sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly